Nonplusultra, avagy az ufo süti 🍰👽

Ilyen sütit életemben először tavaly karácsonykor ettem. Innen származik az elnevezés is, mivel Anya nem habzsákból, hanem kiskanállal halmozta rá a tojásfehérjés habot a tésztára így a végeredmény valamiért minket arra késztetett, hogy ufo sütivé kereszteljük át a nonplusultrát. 😃

Amire szükség van:

  • a tésztához:
    • 40 dkg liszt
    • 20 dkg margarin
    • 15 dkg cukor
    • 2 tojás sárgája
    • 1 vaníliás cukor
  • a habhoz:
    • 4 tojásfehérje – a recept eredetileg csak kettőt ír, de nekem maradt meg tojásfehérjém a gesztenyés kifli készítéséből úgyhogy azt is hozzátettem, gondoltam, hogy majd, ha marad, abból maximum készítek habcsókot, de a helyzet az, hogy még a 4 tojásfehérje se lett elég az összes tésztához 
    • 40 dkg porcukor
  • az összeragasztáshoz:
    • lekvár – mi málnalekvárt használtunk, de igazából mindegy 🙂

Hogyan készül:

  • A tészta alapanyagait összegyúrjuk. Ha nem akarna összeállni, kevés tejet öntünk hozzá.
  • Vékonyra nyújtjuk, kicsi köröket szaggatunk belőle. Érdemes figyelni rá, hogy páros számú kört szaggassunk, mert így mindegyiknek lesz párja az összeragasztgatásnál.
  • A tojásfehérjéket a cukorral felverjük, majd habzsákba töltjük és a tészta körökre nyomjuk a habot tetszés szerinti mintában. Lehet csak a szélére, csak a közepére vagy az egészre is. Én csigavonalban az egész karikákat betöltöttem.
  • 180 fokon 10-12 perc alatt megsütjük.
  • Ha kihűlt lekvárral összeragasztgatjuk, mint a linzert.

Jó étvágyat!🍴

Hozzászólás